Cossette

Cossette

Advertising Services

Quebec City, Quebec 101,390 followers

About us

We are an eclectic collective with multifaceted expertise. Together we make things that matter, things that go beyond. - Potential is any(where), everyw(here). Our foc(us) is str(on)g, our (go)al to empo(we)r every he(art), e(very) mind. We are leaders, (be)lievers and unstopp(able) dreamers. Not afraid to f(all), to go beyond. And make th(in)gs that matter. We are a comm(unity). We are one Cossette.

Website
http://www.cossette.com
Industry
Advertising Services
Company size
501-1,000 employees
Headquarters
Quebec City, Quebec
Type
Privately Held
Specialties
Apps & Digital Platforms Development, Mobile Marketing, Brand Activation, Relationship Marketing & Social CRM, Branding & Design, Social Media, E‐Business, Sponsorship & Events, Market Research, Strategic Planning, and Media Planning, Buying & Analytics

Locations

Employees at Cossette

Updates

  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    We’re proud to announce that seven of our talented team members have been selected to be judges at this year’s Effie Awards Canada! Taking part in the first round of judging are Dan Koutoulakis (VP, Managing Director & Head of Strategy), Oliver Owen (Senior Strategist), Chelsea Rho (Strategy Director) & Paige Anderson (Senior Strategy Director). And representing us in the final round of judging are Daniel Cameron (Group VP & Head of Strategy), Erin Pongracz (Senior Director, Client Services) & Jacky Li (Strategy Director). Huge congrats to you all! We can’t wait to see the results!  - C’est avec beaucoup de fierté qu’on annonce que sept talentueux·euses membres de notre équipe ont été sélectionné·e·s pour être juges au concours Effie Awards Canada de cette année! La première ronde d’évaluation réunira Dan Koutoulakis (VP, directeur général et responsable de la stratégie), Oliver Owen (stratège principal), Chelsea Rho (directrice, stratégie) et Paige Anderson (directrice principale, stratégie principale). Et celles et ceux qui nous représenteront lors de la dernière ronde d’évaluation sont Daniel Cameron (VP groupe et responsable de la stratégie), Erin Pongracz (directrice principale et services client) et Jacky Li (directeur, stratégie). Félicitations à vous tou·te·s! On a hâte de connaître les résultats!

    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
      +3
  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Des nouvelles excitantes cette semaine ! On est ravi(e)s d'annoncer trois promotions bien méritées au sein de nos équipes : Myriam Veilleux est désormais vice-présidente, lead affaires. Durant ses cinq années parmi nous, son intelligence stratégique notable et son leadership ont joué un rôle essentiel pour nos clients. Patrick Michaud devient vice-président, création. En sept ans au sein de notre agence, il a su inspirer tant ses collègues que nos clients, grâce à sa passion et son expertise, qui ont contribué au succès de marques de renom. Finalement, Richard Villeneuve accède au poste de vice-président, création (Cossette Québec). Sa passion pour la créativité et son professionnalisme remarquable ont enrichi notre équipe au cours de ses 18 dernières années passées chez Cossette. Félicitations Myriam Veilleux, Patrick Michaud et Richard Villeneuve, on est chanceux(-euses) de vous compter parmi nous. - Exciting news to share this week! We're thrilled to announce three well-deserved promotions within our team: Myriam Veilleux has been appointed as Vice President, Business Lead. Over the past five years, she has demonstrated exceptional strategic acumen and leadership, playing a pivotal role for our clients. Patrick Michaud steps into the role of Vice President, Creative. With seven years of dedicated service to our agency, he has consistently inspired both colleagues and clients alike with his passion and expertise, contributing to the success of renowned brands. Lastly, Richard Rochette-Villeneuve assumes the position of Vice President, Creative (Cossette Quebec). His passion for creativity and remarkable professionalism have been instrumental in enriching our team over his 19 years at Cossette. Congratulations to Myriam Veilleux, Patrick Michaud, and Richard Villeneuve. We're lucky to have you with us.

    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Les projets finalistes de la 5ᵉ édition du concours Idéa ont été dévoilés, et on est excité(e)s d'annoncer un total de 94 nominations pour Cossette, Cossette Média et Septième! Les Idéa, c’est la célébration de l’industrie à ne pas manquer. C’est un moment où on souligne tou(te)s ensemble la créativité sous toutes ses formes au Québec, et on est honoré(e)s de voir notre travail rayonner cette année encore. Félicitations à tous les projets nominés! Pour en savoir plus sur le concours et voir tous les finalistes, consultez le lien ci-dessous. On se voit le 13 juin pour le gala de remise des prix! https://bit.ly/3wnpGA4 - The finalists for the 5th edition of the Idéa competition have been revealed. e’re thrilled to announce that we have a total of 94 nominations combined for Cossette, Cossette Média, and Septième! The Idéa awards are a highlight in the industry – a celebration not to be missed. It's a time when we all come together to celebrate creativity in all its forms in Quebec, and we’re honoured to see our work shining once again this year. Congratulations to all the nominated projects! To learn more about the competition and see all the finalists, check out the link below. See you on June 13 for the awards ceremony! https://bit.ly/3wnpGA4 A2C - Association des agences de communication créative

    • No alternative text description for this image
  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Cette fête des Mères, on a lancé une campagne spéciale avec Metro pour résoudre un problème courant : les téléphones à table ! Saviez-vous que près de 60 % des gens consultent leur téléphone en mangeant, même pendant des repas en famille ? Pour compléter vos festins de homard et vos célébrations ce week-end, Metro a trouvé une solution unique : une cage à téléphone portable. Inspirée des homards, la cage permet de ranger son téléphone en toute sécurité, laissant place à de beaux souvenirs non numériques autour de la table. Pour courir la chance de gagner l'une de ces cages exclusives, assurez-vous de participer au concours organisé par Metro sur leur page instagram ici: https://bit.ly/3JXwRSA - This Mother’s day, we launched a special campaign with Metro to tackle a common issue: phones at the table!  Did you know that about 60% of people check their phones while eating, even during family meals?  To complement your lobster meals and holiday celebrations this weekend, Metro came up with a unique solution: a cell phone cage. This lobster-inspired cage allows anyone at the table to safely store their phones, unlocking precious non-digital memories. For a shot at winning one of these exclusive cages, make sure to check out the giveaway hosted by Metro on their page instagram here: https://bit.ly/3JXwRSA

  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Quatre mois se sont déjà écoulés pour 2024. On prend maintenant le temps de se rassembler au Centre PHI avec nos leaders de Montréal et de Québec pour travailler ensemble sur notre plan d'affaires et planifier le reste de l'année. On a aussi reçu la visite de Dominique Villeneuve, PDG de l’A2C - Association des agences de communication créative, pour discuter de notre industrie et des tendances du marché. - We’re already four months into 2024. Today, we brought together our leaders from Montreal and Quebec at Centre PHI to review our business plan and strategize for the remainder of the year. We also received a visit from Dominique Villeneuve, CEO of A2C - Association des agences de communication créative, who shared her insights on the current state of the industry and the market trends we’re seeing.

    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Pour enrichir l’expérience de voyage des Québécois(es) qui s'envoleront vers l’Europe cet été, on a collaboré avec Air Canada pour créer des guides de voyage musicaux personnalisés, dans lesquels Charlotte Cardin, Sarahmée et Alexandra Stréliski partagent leurs meilleures adresses. Grâce à une sélection musicale qu’elles ont soigneusement élaborée, les gens auront la chance de se plonger dans l’univers des artistes et expérimenter les scènes culturelles dynamiques de Paris, Amsterdam et Barcelone. Une façon unique et rythmée de découvrir ces destinations incontournables. Pour accéder aux guides de voyages, c'est par ici : https://bit.ly/4dolH6Q. - To enhance the experience of Quebec travelers visiting Europe this summer, we teamed up with Air Canada to create personalized musical travel guides, in which Charlotte Cardin, Sarahmée, and Alexandra Stréliski share their favourite spots. Through meticulously crafted playlists, listeners can immerse themselves in the artists’ universes and experience the vibrant cultural scenes of Paris, Amsterdam and Barcelona. This distinctive musical experience offers a unique and captivating exploration of these iconic destinations. To access the travel guides, click here: https://bit.ly/3UKGUk0.

  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    💛❤️ McHappy Day has arrived—30th anniversary edition ❤️💛 On May 8th (today!) a portion of the proceeds of everything you buy at McDonald's Canada will go to Ronald McDonald House Charities—making your afternoon McFlurry taste even sweeter! Every purchase brings us one step closer to helping families in need. 💛 To learn more about McHappy Day, visit here: https://bit.ly/3Wxv2mN  - 💛❤️ Le Grand McDon est là — c’est la 30e édition ❤️💛 Le 8 mai (aujourd'hui !), une partie des profits de tous les achats dans les restaurants McDonald's du Canada sera versée à la Fondation Ronald McDonald. De quoi rendre votre McFlurry encore plus agréable ! Chaque achat nous rapproche un peu plus d'aider les familles dans le besoin. 💛 Pour en savoir plus sur le Grand McDon, cliquez ici : https://bit.ly/3Wxv2mN

  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    We’re excited to share that Michael Cohen, Chief Global Data and Analytics Officer of Plus Company, and our Chief Creative and Innovation Officer, Sabaa Quao, MBA, co-wrote a piece for CFO titled “The CFO-CMO Partnership is the new dynamic duo.” This article underscores the critical collaboration between CFOs and CMOs, emphasizing the need for aligned metrics and strategic integration of technology to drive organizational success. By merging financial and marketing data and advocating for mutual support in the C-suite, CFOs and CMOs can enhance decision-making and facilitate firm growth. To read the full article, check it out here: https://bit.ly/3waqfNf   - On est ravi(e)s de partager que Michael Cohen, directeur, données et analytique de Plus Compagnie, et notre chef de la création et de l’innovation, Sabaa Quao, MBA, ont coécrit un article pour CFO au sujet du partenariat CFO-CMO en tant que nouveau duo dynamique. L'article met en avant la collaboration essentielle entre les chef(fe)s des finances (CFOs) et les chef(fe)s du marketing (CMOs), en soulignant l’importance de métriques alignées et de l’intégration stratégique de la technologie pour favoriser le succès organisationnel. En harmonisant les données financières et marketing, et en prônant un soutien mutuel au sein de la direction, les CFOs et CMOs peuvent améliorer la prise de décision et stimuler la croissance de l’entreprise. Pour lire l’article, c’est par ici : https://bit.ly/3waqfNf 

    • No alternative text description for this image
  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Walmart Canada is proudly marking its 30th anniversary! To celebrate this milestone and share it with Canadians, we teamed up with Walmart Canada to launch a campaign that takes loyal shoppers on a trip down memory lane to illustrate how Walmart has shown up for them over the past 30 years. To learn more about the campaign, visit here: https://bit.ly/3UiV3DE - Walmart Canada célèbre fièrement son 30e anniversaire ! Pour marquer cette grande étape et célébrer avec les Canadien(-ne)s, on a fait équipe avec Walmart Canada pour lancer une campagne qui transporte ses client(e)s fidèles dans un voyage nostalgique à travers les décennies. L’initiative met aussi de l’avant l’engagement de Walmart envers sa clientèle au cours des 30 dernières années. Pour en savoir plus sur la campagne, c’est par ici : https://bit.ly/4b1YbLi  

  • View organization page for Cossette, graphic

    101,390 followers

    Cette année, pour la Journée de la Terre, on a préparé une semaine complète d’activations sous la thématique du slow-fashion dans nos bureaux de Montréal et de Québec. À quoi ça ressemble? Un atelier de couture pour apprendre à réparer nos classiques préférés abîmés, un midi-jasette sur l'industrie de la mode avec Valérie Vedrines, Fondatrice de MASSE CRITIQUE, Marie-Claude Masson, Directrice Marketing chez Renaissance, Alexandra Graveline, Consultante, Responsabilité sociale d'entreprise (RSE) pour Groupe ALDO et notre classique vide-dressing annuel pour thrifter un petit verre à la main. Un gros merci à notre équipe de Québec, qui a également fait une collecte de déchets! - This year, to celebrate Earth Day, we jumped into the world of slow fashion with our teams in Montreal and Quebec! The week started with a workshop on how to patch up your favorite pieces, followed by a lunch and learn on the fashion industry featuring Valérie Vedrines, founder of MASSE CRITIQUE, Marie-Claude Masson, Marketing Director, Renaissance, and Alexandra Graveline, Consultant, Business Social Responsibility, Groupe ALDO. We then ended the week with our annual clothing swap! Our Quebec team also rolled up their sleeves and organized a community clean-up at a local park!

    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
    • No alternative text description for this image
      +2

Affiliated pages

Similar pages

Browse jobs